Warby Parker fra nett til butikk

Warby Parker – 75% av kundene i de fysiske butikkene kommer fra nett

Warby Parker ble etablert som en ren netthandelsaktør for salg av briller på nettet i 2010. Likevel har de som så mange andre rene e-handelsaktører funnet ut at det lønner seg  å kombinere nett og fysiske butikker og de har nå hele 65 butikker på tvers av USA.

Halvparten av salget deres er nå fra de fysiske butikkene og som deres daglige leder uttalte i et intervju med PBS er deres nettbutikk vel så mye et showroom for de fysiske butikkene. Hele 75% av alle handlende i de fysiske butikkene har vært på nettsiden og sett på utvalget før de besøker butikken.

Oppløftende nok for alle som driver fysiske butikker har han fremdeles tro på fysisk retail, selv om kravene fra forbrukerne er større enn mange handelsbedrifter innser i dag:  “We don’t think retail’s dead. We think mediocre retail is dead”

 

Retailhub - Utstillingsvindu

Motta oppdateringer fra Retailhub

I våre nyhetsbrev vil du få produktoppdateringer og tips om netthandel og digital markedsføring tilpasset lokale butikkers behov.

(vi sender maksimalt to eposter per måned)