fbpx

Øker omsetningen på nett med over 1,5 millioner kroner uten betydelige innsatser

Terje Storhaug økte nettbutikkomsetningen med 1,5 millioner kroner etter at de ble Retailhub-kunde i mai 2022. Dette skjedde etter at de byttet kassasystem, og bestemte seg for å bytte nettbutikkleverandør i samme slengen. Det var tips fra kollegaer om hvor tidsbesparende Retailhub var som gjorde at de tok dette valget. Vi har tatt en prat med Knut Terje Storhaug, som er «Second Manager» og har ansvar for alt mulig i butikken. Dette innebærer også ansvar for nettbutikken.

Varme anbefalinger om Retailhub fra andre butikker

Butikken ble startet av Knut Terje sin far i 1986. “Vihar fokus på klær til barn, ungdom og herre”. I tillegg har Storhaug sportsartikler, men ikke mye hardvare. Familieforetaket er medlem av Texcon. Det var andre Texcon-medlemmer som anbefalte Retailhub til dem. Tidligere har Storhaug benyttet seg av en annen nettbutikkleverandør, men ønsket å prøve noe nytt. Hovedårsaken til at valget falt på Retailhub var på grunn av anbefalinger fra andre.

«Det vi har erfart er at Retailhub sin løsning sparer oss for store mengder med tid gjennom å automatisk hente produktbilder fra produsenter og automatisk genererte produktbeskrivelser. Dette er noe som mange andre nettsideleverandører ikke tilbyr, og det var en stor grunn til at det ble Retailhub som vi valgte» forteller Knut Terje. I tillegg kommenterer de at det fungerer supert å søke etter lagerfeil med Retailhub sitt system. Dette er fordi Retailhub sin integrerte nettbutikk mot kasse gir dem en oppdatert varebeholdning som forhindrer tellefeil.

1,5 millioner kr i økt salg uten store innsatser

«Vi ble tipset om at salg i nettbutikk ville komme med tiden, og det har vi virkelig fått bekreftet» sier Knut Terje. I år har andelen av omsetningen fra deres nettbutikk økt med 60% relativt til fjoråret. Hvis salget følger prognosene betyr dette at Storhaug vil øke omsetningen fra nettbutikken med om lag 1,5 millioner kroner i 2024. “Det er vanskelig å sette et konkret tall på hvor mye tid vi bruker på salgsaktiviteter, men enkelt sagt så er det en overkommelig mengde og alt gjøres ved siden av aktiviteter i fysisk butikk” sier Knut Terje. Ettersom Retailhub gjør alt arbeidet med Google Ads holder det at Knut Terje følger med på aktiviteten for å kontrollere at alt går som det skal.

Ønsker du å lese mer om Retailhubs nettbutikkløsning? Klikk her. 

Retailhub - Utstillingsvindu

Motta oppdateringer fra Retailhub

I våre nyhetsbrev vil du få produktoppdateringer og tips om netthandel og digital markedsføring tilpasset lokale butikkers behov.

(vi sender maksimalt to eposter per måned. Du kan når som helst melde av nyhetsbrevet.)

Last ned vår guide til lønnsom netthandel for fysiske butikker

Lær hva du må gjøre for å lykkes med netthandel for din fysiske butikk