fbpx

-Det tar tid, men man sparer minst 50% av tiden med Retailhub i forhold til konkurrenter

Risør Sko har økt omsetningen i nettbutikk med 500% siden i fjor. Skobutikken har vært Retailhub-kunde i over 3,5 år, og har nylig utvidet sortimentet til å inkludere jakker. Vi tok en prat med Glenn Lønseth, som har ansvar for alt av drift med både den fysiske og digitale butikken.

En trygg og enkel plattform hvor man kan prøve seg frem

Risør Sko hadde ikke nettbutikk fra før av. De var i samtaler med en nettsideleverandør, men etter store forsinkelser ble de nødt til å se på andre muligheter. Varme anbefalinger fra eksisterende Retailhub-kunder, etter en telefon fra Retailhub, gjorde valget enkelt. Etter å ha startet med Retailhub utviklet alt seg fort. Glenn forteller at «Selv etter å ha blitt oppringt av andre nettsideleverandører så ønsker jeg ikke å bytte siden Retailhub sitt system er såpass enkelt. Ingen feil er uopprettelige, og det er veldig lett å prøve seg frem. Dette har gjort at jeg også har anbefalt Retailhub videre».

Overlevd på grunn av nettbutikken

Risør Sko sin opprinnelige målsetning var å oppnå mer aktivitet utenom høysesongen. Risør er en svært attraktiv sommerby, men mindre populær i de andre årstidene. De ble informert om at salg i nettbutikken kunne ta tid, men etter to måneder hadde de allerede oppnådd tilfredsstillende tall. Salget har økt kontinuerlig siden den gang. «I år har nettbutikken gjort at vi har overlevd. Det spøkte veldig i hele vår, men omsetningen fra nettbutikken reddet oss fra svekket salg i fysisk butikk» legger Glenn til.

500% økning i nettbutikken siste året

Butikken har sett stor suksess med Google Ads, uten å bruke mye tid på dette. De følger kun med på hvor bra det går her, og justerer dagsbudsjettet opp mot hvor godt salget går. I perioder med endret etterspørsel justerer de budsjettet etter dette. Glenn understreker at «Man må se på Google Ads som en investering: jo mer du legger inn, jo mer får du». De opplever at profittmarginene er bedre i fysisk butikk, men den store kundegruppen man får i nettbutikk gjør opp for dette.

«Jeg tror vi har levert varer til hele Norge, med postnumre helt opp til 9966. Lenger nord kommer man ikke» legger Glenn til. For å holde seg konkurransedyktige pleier Glenn å prise produktene sine litt under konkurrenter, samt fokusere på super kundeservice. Dette har gitt svært gode resultater. I april hadde Risør Sko sin omsetning i nettbutikk økt med 500%. Etter kun fire måneder hadde de solgt for 1,4 millioner kroner i nettbutikken, opp mot 200 000kr i fjor.

Har du noen tips til andre som vurderer å starte nettbutikk?

“Det tar tid, men man sparer minst 50% av tiden med Retailhub i forhold til konkurrenter. Løsningen er såpass enkelt at jeg ikke bruker supportfunksjonen engang. Jeg har ingenting annet enn varme anbefalinger for hele løsningen” forteller Glenn.

 

Ønsker du å lese mer om Retailhubs nettbutikkløsning? Klikk her. 

Retailhub - Utstillingsvindu

Motta oppdateringer fra Retailhub

I våre nyhetsbrev vil du få produktoppdateringer og tips om netthandel og digital markedsføring tilpasset lokale butikkers behov.

(vi sender maksimalt to eposter per måned. Du kan når som helst melde av nyhetsbrevet.)

Last ned vår guide til lønnsom netthandel for fysiske butikker

Lær hva du må gjøre for å lykkes med netthandel for din fysiske butikk