fbpx

Retinaoppløsning for produkt og bannerbilder

Vi har implementert ny funksjonalitet slik at Retina skjermer (bla. iPhone, Mac, m.f.) nå viser enda mer sylskarpe produkt- og bannerbilder. En rask sjekk hos andre nettbutikkplattformer viser at nesten ingen har implementert tilsvarende funksjonalitet for Retina skjermer. 

 

Bakgrunnen er at alle nettbutikkløsninger omgjør store produktbilder til mindre størrelser for å redusere lastetiden i nettbutikken. Å laste et 2000px stort bilde for å vise bare 100px, 450px på en mobiltelefon er unødvendig.

 

Tidligere har Retailhub som de fleste andre aktører omgjort hovedbildet på produktsiden til et 600px stort bilde og vist full oppløsning når kunden har klikket på bildet. 

Med såkalte Retina skjermer vil imidlertid en skjerm på ~400px bredde måtte ha en oppløsning på ~1200px for å få vist et sylskarpt bilde. 


Nå vil nettbutikken automatisk laste høyoppløselige bilder til Retina skjermer og vanlig oppløsning til eldre telefoner og PCer med dårligere skjerm. Samtidig vil de høyoppløselige bildene lastes fra en egen særs rask bildedatabase (Cloudflare CDN) slik at lastetiden vil være like kjapp som tidligere.


Høyoppløselige bilder vises også når kunder “sviper” mellom produktbildene på produktsiden, noe som gir en bedre brukeropplevelse som få andre nettbutikker tilbyr.

Retailhub - Utstillingsvindu

Motta oppdateringer fra Retailhub

I våre nyhetsbrev vil du få produktoppdateringer og tips om netthandel og digital markedsføring tilpasset lokale butikkers behov.

(vi sender maksimalt to eposter per måned. Du kan når som helst melde av nyhetsbrevet.)

Last ned vår guide til lønnsom netthandel for fysiske butikker

Lær hva du må gjøre for å lykkes med netthandel for din fysiske butikk