Hovedeffekten av en nettbutikk/ digitalt utstillingsvindu er å tiltrekke flere lokale kunder til den fysiske butikken

  • Våre butikker får svært positive tilbakemeldinger fra sine lokale kunder på nettsidene
  • De lokale besøkende til nettsiden er dine ivrigste kunder. Mange av disse kundene følger deg også på sosiale medier og en god opplevelse på nett kan være avgjørende for om de besøker den fysiske butikken
  • I gjennomsnitt mottar hver butikk 13 forespørsler hver måned

Lokale kunder bruker nettstedet aktivt for inspirasjon, men handler i den fysiske butikken

  • De lokale kundene kjenner butikken fra før og besøker nettstedet direkte eller kommer fra din Facebook-/Instagramside
  • Flere og flere lokale kunder benytter nettsiden etterhvert som de blir klar over den og de kommer tilbake til nettsiden jevnlig
  • De havner på hovedsiden først og derfor er kampanjeplakater og jevnlig publisering på sosiale medier viktig for å tiltrekke kundene til butikken

Trafikk til retailhub butikker

Besøkende fra andre steder i Norge sender flest forespørsler

 

Andel av de besøkende som har sendt en forespørsel, fordelt på avstand fra kunden til den fysiske butikken

  • 3.5% av alle besøkende fra andre kommuner i Norge enn der butikken er lokalisert, sender en forespørsel. Dette er mer enn dobbelt så høy konverteringsrate som vanlige nettbutikker for mote (kilde: Ecommerce Europe)
  • Besøkende fra andre kommune står for 60% av alle forespørslene til Retailhubs butikker
  • Kunder fra andre steder i landet kjenner jo ikke til butikken fra før, men finner nettsiden via søk etter spesifikke produkter på søkemotorer som Google

Hyppige innlegg på sosiale medier er avgjørende for å få flere lokale kunder til nettstedet

Antall innlegg på Facebook over en to måneders periode per Retailhub butikk og antall lokale besøkende til butikkens nettsted

  • De mest suksessfulle klesbutikkene i Norge publiserer alle daglige poster på sine Facebook-/Instagramsider
  • Som grafen viser gir hyppig publisering flere lokale kunder til til nettstedet og til butikken (i følge alle butikker vi får tilbakemelding fra). Det gir også flere forespørsler fra nabokommunene. 
  • Leverandørens bilder er betydelig bedre enn ingen publisering eller egne bilder av dårlig kvalitet
  • Gjennom Retailhub kan du publisere alle dine produktbilder direkte på Facebook og spare mye tid sammenlignet med å manuelt laste ned bildene til din telefon. 

Stort utvalg og jevnlig publisering av nye produkter på nettsiden gir klare resultater

  • På samme måte som i den fysiske butikken er jevnlig oppdatering av vareutvalget viktig for å lokke kunder til butikken og selge mer
  • På nett gir hyppig vareoppdatering betydelig mer trafikk fra søkemotorer og større utvalg for kundene gjør at flere kunder sender forespørsler til butikken
  • For de ~250 lokale kundene som besøker din nettside hver måned er nyhetene i butikk avgjørende for å inspirere flere kunder til å besøke den fysiske butikken

Antall nye produkter lagt ut over en 3 måneders periode per butikk og andelen av de besøkende som sender en forespørsel

gJØR BEDRE INNKJØP!
200 mest populære klesmerkene i Norge

Se oversikt over de 300 klesmerkene shopperne søker mest etter på nett