OM TJENESTEN
En tradisjonell nettbutikkleverandør gir tilgang til en standard teknisk løsning for netthandel. Nettbutikken er “tom” ved levering og alt av produkter, klesmerker, kategorier, produkter, forsidebilder og annet oppsett må normalt gjøres av butikken selv.
Slike løsninger krever betydelig arbeid for butikken både ved oppstart og ved regelmessig oppdatering av produktkatalogen.
Retailhub tilbyr en kosteffektiv løsning tilpasset lokale butikkers behov. Gjennom ferdige produktkataloger og automatiserte løsninger er målet at butikkeiere skal økt salget med minimal med tidsbruk.
Retailhubs leverer nettbutikker innen alle bransjer.
Vi inntil nylig hatt flest butikker innen klær og sko, men opplever nå økt etterspørsel fra alle typer butikker. Dette inkluderer barneutstyr, interiør, optikk, klokker, smykker, kosmetikk, sport, leker, garn & hobby og mange flere.
Vi kan automatisere katalogimport for alle typer butikker. Ta gjerne kontakt om du har butikk i annen bransje.
Facebook og Instagram er en bra måte å markedsføre hva som skjer i butikken, men butikken får bare vist en liten del av sortimentet via disse kanalene. Nettvante kunder blir fort skuffet og dropper butikkbesøket når de ikke kan utforske det fulle sortimentet på egenhånd.
Med egen nettbutikk kan du tagge alle varene du legger ut på sosiale medier og bruke det som innkaster til nettbutikken din. På den måte får du betydelig mer igjen for alt arbeidet som legges ned i sosiale medier.
Med egen nettbutikk vil du også bli mye mer synlig for kunder som søker etter dine merker og produkter
Retailhub har en egen kjedeløsning som kan samle varebeholdningen fra mange butikker i samme nettbutikk.
Kunder kan enkelt se utvalget for sin lokale butikk og velge klikk og hent der varen er tilgjengelig.
INTEGRERT NETTBUTKK
I en integrert nettbutikk er produkter, priser, lagerbeholdning og ordrer synkronisert mellom datakassen og nettbutikken.
Dette krever en moderne datakasse som PCK, Front Systems, Duell, Tellix/Amendo, Susoft, Smartstore eller andre. Samtidig må butikken ha lagt inn alle varene med lagerbeholdning per størrelse.
Ja, Retailhub kan lage integrasjoner med alle typer datakasser.
Omtrent alle datakasser har mulighet for å synkronisere varebeholdning med en ekstern nettbutikk. De færreste butikker trenger derfor å bytte datakasse å komme seg på nett.
Vi benytter normalt Klarna, Vipps og kredittkort via Stripe. Andre betalingsløsninger vil komme etter hvert.
Retailhub har egen rabattert fraktavtale med Postnord.
Med vår fraktintegrasjon klikker du bare på “book” knappen og fraktetikettene skrive automatisk ut. Enklere enn dette blir det ikke!
Det er ingen ekstra kostnader med fraktintegrasjonen ved bruk av Retailhubs fraktavtale. Du trenger altså ikke et ekstra abonnement til Logistra eller andre EDI leverandører, slik som er vanlig med andre nettbutikkløsninger.
Med en gammel datakassen uten integreringsmulighet må du ofte bytte datakasse for å kunne ha nettbutikk.
Kontakt oss, så kan vi undersøke hvilke muligheter du har.
Vi har også verktøy for import av varedata som kan hjelpe deg å effektivt få inn varene på størrelse i ny datakasse. Dette sparer du mye tid på!
PRODUKTKATALOGER
Bilder og produktbeskrivelser hentes fra merkevareleverandørene nettbutikker, bildebanker og B2B nettsider.
Vi har et stort antall produsenter/merker tilgjengelig allerede og dette øker hele tiden. De fleste leverandører har nå bilder tilgjengelig og vi opplever at de kan levere bilder for en stadig større del av sortimentet.
Dersom butikken kan manuelt laste ned bilder fra merket på nett kan vår teknologi automatisere den prosessen. Dette settes opp for hver enkelt butikk i forbindelse med oppstart.
Butikken må selv ha tillatelse for å benytte leverandørens bilder og produktbeskrivelser i egen nettbutikk.
Retailhub er i den sammenheng kun en teknisk leverandør som automatiserer arbeidet med å laste ned bilder og produktdata til egen nettbutikk.
Ja, du har full tilgang til å endre produktbeskrivelser og laste opp egne bilder i tillegg. Du kan også lage egne produkter dersom dette er ønskelig.
Dersom butikken kun bruker leverandørenes bilder trenger man ikke bruke mer enn noen få timer i måneden på å holde produktkatalogen oppdatert. Noen butikker tar egne bilder i tillegg og bruker da mer tid.
Vårt system finner automatisk bilder og produktbeskrivelser for varene vi leser inn fra datakassen din. Du trenger bare å sjekke at forslagene er korrekte og publisere produktene
OPPSETT
Oppsett av nettbutikk er gratis!
Det er kun en fast månedlig kostnad for tjenesten og ingen bindingstid. Se vår prisliste.
Vi anbefaler at du kjøper ditt eget domene (f.eks www.dinklesbutikk.no) og epost tilknyttet dette. Dette koster bare noen hundrelapper i året og butikken fremstår mye mer profesjonell.
Vi tar oss av det meste av oppsettet, men det er noen få ting ting butikken selv må gjøre:
– Godkjenne/justere våre forslag til produktbilder og beskrivelser
– Bestille egne kontoer for Klarna, Stripe (kredittkort) og Vipps på nett
– Oversende logo og gi innspill på design
Vi har en rekke designmaler du kan velge mellom og er fleksible med å tilpasse designet til dine behov
Tjenesten er laget for å være så enkel som mulig å bruke og du trenger ingen tekniske kunnskaper for å benytte systemet.
Ved oppstart vil du få opplæring via telefon/video og du kan når som helst ringe eller sende epost om spørsmål underveis.