Vi har lansert såkalte “abandon cart” eposter til alle våre nettbutikker.
Dette er automatiske eposter til kunder som har lagt varer i handlekurven og gått videre til checkout, men som ikke har fullført ordren.
I eposten som går til kunden er det bilder av varene som er forlatt i handlekurven og kunden kan med et enkelt klikk komme tilbake til handlekurven der varene deres fortsatt venter. Dette gjør det enkelt for kunden å fullføre ordren.
Fordelen med “abandon cart”-epostene, er at de gir nettbutikkene en effektiv og brukervennlig måte å øke salget på. Ved å sende påminnelser til kunder som har forlatt handlekurven, kan vi hente tilbake potensielle salg som ellers ville gått tapt. E-posten gjør det enkelt for kundene å fullføre kjøpet med et enkelt klikk, samtidig som den gir en personlig opplevelse ved å inkludere bilder av produktene de allerede har vist interesse for.
Slik abandon cart funksjonalitet er ofte komplisert å sette opp i andre nettbutikk-systemer, og har ekstra kostnader knyttet til utsendelse. Hos Retailhub er dette nå aktivert for alle butikker, uten ekstra kostnader.
Dere trenger altså ikke å gjøre noe for at dette skal fungere. Mer om når disse epostene går ut, hvordan dere kan skreddersy teksten og eventuelt hvordan dere skrur av disse påminnelsene finner dere mer informasjon om her.