Kidsplanet sparte massevis av tid med å bli kunde hos Retailhub. Butikken har vært Retailhub-kunde i tre år, og fokuserer på klær og produkter til barn i alderen 0-16 år. De er lokalisert i Sogndal, hvor de har opparbeidet seg en sterk lokal tilstedeværelse gjennom å være en frittstående butikk. Vi har tatt en prat med Helén, som er eier og daglig leder om deres erfaringer med Retailhub.
Sparer tid med nettbutikken integrert mot kassen
Før Kidsplanet ble Retailhub-kunde benyttet de seg av en annen nettsideleverandør som ikke hadde nettbutikken integrert mot kassen. Dette gjorde at butikken måtte bruke mye tid på å samkjøre varebeholdning med nettbutikksortimentet. Det ble også vanskelig å opprettholde et bredt produktsortiment på nett, ettersom at mange varer kunne være utsolgt. Helén forteller at «Vi måtte sende ut mange e-poster om at varer dessverre var utsolgt til kunder».
Sparer tid og unngår feilkjøp
Etter å ha blitt lei av den tungvinte løsningen ble Helén tipset om Retailhub fra en selger som var på besøk. Helén hadde sjekket ut mange nettsideleverandører, men alle hadde store oppstartskostnader og svake supporttilbud. Med Retailhub var dette derimot ikke tilfellet, og valget ble lett. «Etter at vi startet har jeg ikke angret en dag, og jeg har anbefalt Retailhub til mange andre» sier hun. I tillegg trekker hun frem nettbutikken integrert mot kassen som en stor fordel. Med denne funksjonen unngår Kidsplanet at kunder kjøper varer som er utsolgt, og de slipper å unngå tidligere praksis. Videre trekker Helén frem to andre funksjoner, automatisk henting av produktbilder og -beskrivelser, som er til hjelp. Slik kan de spare tid på manuell innhenting av bilder, i tillegg til å få produktbeskrivelser som de kan bruke. Dette hadde tidligere tatt mye tid for butikken i Sogndal.
Nådde salgsmålet sitt innen få måneder
Den opprinnelige målsetningen med nettbutikken var å få økt salg, noe som ble realisert i løpet av kort tid. Google Ads har vært svært viktig for at dette kunne skje. «Det er veldig greit at Retailhub fikser alt med dette, ettersom at man selv ikke nødvendigvis er en ekspert på temaet» meddeler Helén. I hennes øyne er Google Ads alfa omega for å kunne ha en nettbutikk som faktisk skaper salg. Det er dette som har gjort at Kidsplanet, uten inngående kunnskap, har oppnådd sterke resultater på kort tid. Nå ser Kidsplanet frem til flere år med fortsatt godt samarbeid og økt salg.
Ønsker du å lese mer om Retailhubs nettbutikkløsning? Klikk her.