Oppnå bedre brukervennlighet, økt synlighet på nett og mindre konkurranse for annonsene
Ved å benytte de riktige søkeordene for butikkens unike produktutvalg kan lokale fysiske få vist varene på nett for akkurat de søkeordene kunder benytter når de leter etter butikkens varer
De fleste som driver nettbutikk er ikke klar over det enorme omfang og variasjon av søkeord som er avgjørende for at kunder skal finne deres nettbutikk og de produktene de leter etter.
Mens de store internasjonale nettbutikkene kriger om de store volumene kan mindre nettbutikker få økt salg til lav kostnad ved å beskrive produktene sine med de rette søkeordene.
Unngå å utfordre de store nettaktørene i konkurransen om de mest populære søkeordene
Kategori- og produsentsøkeord har høyt søkevolum og hard konkurranse. Uten en bevist bruk av mer detaljerte søkeord havner lokale butikker i direkte konkurranse med de store internasjonale nettbutikkaktørene med lite salg og høy annonsekostnad
Eksempler på kategorisøk
Eksempler søkeord | Månedlig søkevolum |
Sko | 110 000 |
Kjoler | 40 500 |
Bukser | 14 800 |
Jakker | 12 100 |
Eksempler - Søk med produsentnavn
Eksempler søkeord | Månedlig søkevolum |
Holzweiler | 60 500 |
Ralph Lauren | 49 500 |
Birkenstock | 40 500 |
Skechers | 27 100 |
Rene kategori- og produsentsøk viser som regel bare de store, internasjole nettbutikkaktørene…
Fokuser istedenfor på long tail søkeord med mindre konkurranse og betydelig lavere annonsekostnad per salg
Lange søk med kombinasjoner av merkenavn, detaljerte kategorinavn og nøye utvalgte produktattributter har naturlig mindre konkurranse i markedet. Samtidig er det enklere å lande et salg når butikken har akkurat den varetypen kunden leter etter.
Eksempler
Detaljerte kategorier
Eksempler | Mnd. søkevolum |
---|---|
Glitter kjoler | 8 100 |
Maxi kjoler | 5 400 |
Ullkjoler | 4 400 |
Hverdagskjoler | 1 900 |
Jeans kjoler | 1 000 |
Kategori og attributter
Eksempler | Mnd. søkevolum |
---|---|
Kjole med frynser | 720 |
Svart glitter kjole | 590 |
Langermet maxikjole | 390 |
Sommerkjoler blomster | 170 |
Kategorier, attributter og merke
Eksempler | Mnd. søkevolum |
---|---|
vero moda kjole blomster | 210 |
Skechers blinkesko barn | 170 |
by timo kjole svart med blomster | 110 |
Retailhubs butikker vises normalt for long tail søk (mange søkeord) der konkurransen og annonsekostnaden er lavere
Retailhub - keyword excellence out of the box
Retailhubs butikker kommer til en ferdig meny av nøye utvalgte kategorier og produktattributter som gir økt salg og lavere annonsekostnad - uten noe merarbeid
Detaljert kategoristruktur = flere søkeord
Med Retailhubs løsning kan butikker frigjøre seg fra begrensninger i sin datakasse og få en detaljert kategoristruktur med optimale søkeord, synonymer og intuitiv navigering uten ekstra arbeid.
Automatiske forslag til attributer per kategori
Ved produktpublisering får butikken automatisk forslag til de optimale produktattributter for den aktuelle kategorien.
Kategorier og attributter er basert på svært omfattende kartlegging av de søkeord og synonymer kunder faktisk benytter på nett.
For klær er det f.eks. kategorisert over 100 000 søkeord på ulike nivåer.