fbpx

– Målet er å oppnå en dagsomsetning i nettbutikken på lik linje som i den fysiske butikken.

Siden 2014 har Kjersti drevet butikken Buster på Randaberg like utenfor Stavanger. 
Butikken fører ca 70 prosent barn og 30 prosent dame. Buster har nå 7 ansatte, 2 heltid og 5 deltid. Da pandemien inntraff forstod Kjersti viktigheten av å være synlig på nett og i 
april 2020 ble Bustershop.no lansert. 


Hva fikk deg til å åpne nettbutikk?  

Jeg hadde tenkt på å åpne nettbutikk i 3 år før jeg faktisk bestemte meg. Så kom pandemien. Jeg følte at alt jeg hadde jobbet for forsvant under beina på meg. Da jeg fant meg selv gråtende på baderomsgulvet forstod jeg at jeg måtte ta tak. Jeg kontaktet Retailhub samme dag, og der startet prosessen med å komme oss på nett. 

Hvorfor valgte du Retailhub? 
Jeg vurderte å starte opp selv, helt uten noen i ryggen, men fant fort ut at dette ble for mye jobb og valgte derfor å gå for Retailhub. Det valget er jeg svært fornøyd med idag. Spør du meg kan du ikke drive en nettbutikk som høyrehåndsarbeid. Ønsker du at nettbutikken skal omsette bra, kreves både tid, penger og motivasjon. Personlig ønsket jeg å investere for å gjøre det så bra som overhodet mulig, dette har Retailhubs nettbutikkløsning gitt meg muligheten til. Den automatiseringen i forhold til bildesøk er kanskje noe av det jeg liker best, at plattformen min er koblet til alle mine leverandører og finner bildene for meg. Det gjør jobben helt utrolig mye lettere. 


Buster var opprinnelig en barnebutikk og har eksistert i over 30 år. Kjersti tok over i 2014 og har utviklet butikken til det den er i dag. April 2020 valgte Kjersti å starte nettbutikken Bustershop.no som i løpet av den siste måneden har hatt en omsetning på nesten 80 000 kr.

Har du noen spesifikke mål for nettbutikken? 
Jo mer du jobber, både med å holde selve nettbutikken oppdatert, men også med sosiale medier-  jo bedre går også nettbutikken. Målet mitt er å oppnå en dagsomsetning i nettbutikken på lik linje som i den fysiske butikken. Der er vi ikke enda, men vi er på god vei og jeg tror på hardt arbeid som eneste vei inn i mål. 

Klikk her for å komme til Bustershop.no og ta en titt på hvordan Kjersti har valgt å designe nettbutikken. Hos Retailhub kan du enkelt velge og tilpasse ditt eget design, selvfølgelig med god hjelp fra oss. 

Hva bør man tenke på før man skal åpne en nettbutikk? 
Det skal så utrolig lite til for en nettbutikk å få positiv omtale i sosiale medier, på lik linje som det skal like lite til for å få en negativ omtalt. I dagens samfunn med sosiale medier, facebookgrupper og  diverse forum, er det viktig å være synlig og følge med på hva som skjer. Butikkens omtale er utrolig viktig for at nettbutikken skal gå rundt. Den største forskjellen på å drive en fysisk butikk og en nettbutikk er følelsesaspektet hos kunden. Kundene i den fysiske butikken har såpass stor tillit til oss, de kjenner oss og vet gjerne hvem vi er som privatpersoner. Kundene i nettbutikken har ingen relasjon til meg som person. For “Kari fra Nord” er jeg kun en leverandører av et produkt hun gjerne vil ha. Da er det avgjørende for meg å gjøre hennes opplevelse såpass god at hun ønsker å handle hos meg igjen. Målet mitt er at hver eneste ordre i nettbutikken skal ha en god opplevelse, og dermed omtaler Bustershop på en positiv måte i kontakt med andre potensielle kunder, både fysisk og i sosiale medier. 

Retailhub setter opp Google Smart Shopping annonser for de nettbutikkene som ønsker dette. Kjersti er veldig positiv til annonsering og mener dette er viktig i et såpass konkurransestyrt marked som motebransjen er i dag. 

Hvorfor tror du annonsering er så viktig? 
Jeg mener det er en selvfølgelig at man skal annonsere for produktene man ønsker å selge. Målet mitt er at kunden skal gjøre søket sitt inne på Bustershop.no. Jeg ønsker at kunden skal søke på Levis inne på Bustershop, ikke på Google. Dette krever at kunden er kjent med merkevaren, vet hvem vi er og hva vi selger. For å nå dette målet må jeg være synlig på nett, både i form av Google søk og i sosiale medier. Derfor ønsker jeg å investere litt ekstra penger i annonser. 

FOTO: Kjersti Flatebø

Anbefaler du andre å starte nettbutikk? 
Hvis du ønsker å omsette for en million og oppover. Det krever arbeid, men har du tid og motivasjon, er det en helt fantastisk reise og noe jeg virkelig anbefaler videre. Personlig gir nettbutikken meg en økonomisk tilfredstillelse, jeg ser at vi utvikler oss og at butikken går fremover. Det liker jeg! 

Hvordan oppleves det å jobbe med Retailhub? 
Det er et utrolig positivt samarbeid. Det er kort tjenestevei og du jobber virkelig en-til-en med utvikler. Retailhub er i konstant utvikling og man merker at lidenskapen som ligger bak er genuin og ekte. Det å stole på en gründer kan for mange oppleves som skummelt, men for min del er dette kanskje det beste valget jeg har tatt. 

 




Ønsker du å lese mer om Retailhubs nettbutikkløsning? Klikk her. 

Retailhub - Utstillingsvindu

Motta oppdateringer fra Retailhub

I våre nyhetsbrev vil du få produktoppdateringer og tips om netthandel og digital markedsføring tilpasset lokale butikkers behov.

(vi sender maksimalt to eposter per måned. Du kan når som helst melde av nyhetsbrevet.)

Last ned vår guide til lønnsom netthandel for fysiske butikker

Lær hva du må gjøre for å lykkes med netthandel for din fysiske butikk