fbpx

-Nettbutikken er såpass enkelt å drifte i praksis, i tillegg til at supporten man får gjennom hele reisen har gjort hele prosessen veldig fin.

Corner Arendal har dratt nytte av Retailhub sine markedsføringsløsninger for å øke salg i både nettbutikk og fysisk butikk. Corner Arendal er en tradisjonsrik klesbutikk med en sterk lokal tilstedeværelse. Butikken har vært Retailhub-kunde siden desember 2020. Vi har tatt en prat med Eigill, som har ansvaret for nettbutikken deres, og fått høre om deres erfaringer.

Kan du fortelle litt kort om butikken deres?

-Min far har drevet med klær lengre enn jeg har levd. Han har vært aktiv i veldig mange år. Vi startet som en herreklesbutikk, men har nå utvidet sortimentet til dame også. Før Retailhub hadde vi ikke nettbutikk. Det var min far som ble kontaktet av Retailhub, og han var innledende usikker på om nettbutikk ville bli for krevende. Dette var første gang jeg stod opp mot pappa i en jobbsammenheng, hvor jeg mente at her må vi bare kjøre på. Med denne nettbutikken fikk jeg «min vei inn» i bedriften, og i ettertid føles det som om vi skjøt gullfuglen. Nettbutikken er såpass enkelt å drifte i praksis, i tillegg til at supporten man får gjennom hele reisen har gjort hele prosessen veldig fin.

En nettbutikk med tilhørende markedsføringstjenester

Corner Arendal hadde i utgangspunktet ingen konkrete mål med nettbutikken, men skjønte at en nettbutikk var nødvendig for å henge med. «Det er mulig vi var litt sent ute, men her tenkte vi bedre sent enn aldri» sier Eigill. Tidligere hadde de benyttet seg av et markedsføringsbyrå, og en stor fordel med Retailhub for Corner har vært markedsføringsløsningene som følger i supportavtalen, men Eigill forteller at «når vi ble informert om at Retailhub tilbyr alle tjenestene som dette byrået forsynte oss med inkludert i supportavtalen, gikk vi over til å kun bruke Retailhub».

Imponerende salg med Google Ads

«Vi kan fokusere andre områder ettersom at Retailhub tar kontroll over Google Ads» sier Eigill. Retailhub setter opp og optimaliserer arbeidet med Google Ads, noe som gjør at Corner Arendal får mer tid til arbeidsoppgaver i butikk og annet. Eigill følger primært med på avkastningen fra Google Ads, som har blitt veldig god. De første månedene var han inne og sjekket på Retailhub daglig. På den tiden brukte de ikke noe markedsføring, og første ordre tok litt tid. Etter at de begynte seriøst med markedsføring tok salget ordentlig fart. I tillegg kommenterer Eigill at «min far synes det er spesielt gøy å se at kunder benytter seg av nettbutikken som et digitalt utstillingsvindu, hvor de først sjekker ut varer online før de kommer i butikk». På denne måten bidrar nettbutikken til både fysiske og digitale salg.

Ønsker du å lese mer om Retailhubs nettbutikkløsning? Klikk her. 

Retailhub - Utstillingsvindu

Motta oppdateringer fra Retailhub

I våre nyhetsbrev vil du få produktoppdateringer og tips om netthandel og digital markedsføring tilpasset lokale butikkers behov.

(vi sender maksimalt to eposter per måned. Du kan når som helst melde av nyhetsbrevet.)

Last ned vår guide til lønnsom netthandel for fysiske butikker

Lær hva du må gjøre for å lykkes med netthandel for din fysiske butikk