Slik fungerer vår automatiske katalogtjeneste

Helautomatisk bildenedlasting

Varene importeres fra datakassen uten bilder til en produktliste. Stylenummeret fra datakassen gjenkjennes automatisk.

Basert på stylenummer søker systemet umiddelbart i leverandørens bildebanker/ webshop/ B2B system for å finne bilder og produktbeskrivelser. 

Resultatet vises i produktlisten. “Exact match” som vist i skjermbildet betyr at systemet har funnet korrekt merke, stylenummer og fargenavn/fargekode i leverandørens bildebank. 

“5 stylenumber & brand match” betyr at systemet har funnet riktig stylenummer, men ikke fått match på fargenavn/kode. Dette skyldes normalt at butikken bruker norske navn på fargene, mens leverandøren bruker engelske navn. Butikken velger da riktig farge blant de 5 alternativene.

Systemet finner også treff basert på produktnavn. 

Bilder lastes normalt ned få minutter etter produktimport, men det kan ta lengre tid  ved høy aktivitet.

Skjermbilde fra produktlisten

NB! Husk at butikken må ha tillatelse fra leverandøren for å benytte leverandørens bilder i nettbutikken!

Så fort vi får inn nye varer, sjekker vi hvilke bilder som er tilgjengelige på Retailhub. Dette gjør vi for å få publisert dem i nettbutikken så fort som mulig
Henrik Hetland
Endre Egersund

Skjermbilde fra redigeringssiden

Klikk for å se video under:

Minimal tidsbruk for publisering

Før publisering kan butikken gjøre justeringer på produktet. Alt er her fokusert på at butikken skal bruke minst mulig tid og samtidig ha best mulig kvalitet på produktinformasjonen. 

– Kategorier kan enkelt søkes opp eller blir automatisk foreslått av systemet. 

– Det lages automatiske forslag til produktnavn som enkelt kan redigeres.

– Alle produkter tagges med en farge slik at kunder kan filtrere etter farger i nettbutikken.

– Systemet henter alt av produktbeskrivelser dersom det er tilgjengelig fra leverandøren. Det er automatisk oversettelse fra alle språk til norsk (med langt bedre kvalitet enn standard Google Translate).

– Ved mange fargevarianter av samme style vil systemet foreslå å gjenbruke kategorier, produktnavn og produktbeskrivelser. Alle fargevarianter vil også automatisk dukke opp som relaterte produkter på produktsiden.

– Forsidebilde og rekkefølge på bildene endres enkelt ved drag & drop. Systemet henter alle bilder som er tilgjengelige for varen i bildebanken og det er enkelt å laste inn egne bilder om ønskelig. 

Gode produktnavn og detaljerte kategorier er svært viktig for synligheten på nett!

Nettbutikker som i stor grad benytter engelske produktnavn som “Wayne wool beanie” eller generiske navn som “Kjole” på produkter og kategorier får mindre trafikk på nett og betydelig dårligere avkastning på sine Google annonser.   

Dette skyldes at få personer i Norge søker på engelsk og konkurransen på ordet “Kjole” er betydelig høyere enn for “maksikjole”, “dongerikjole”, “skjortekjole” og tilsvarende.  

Bruk tiden i butikk, ikke på nettbutikken

Med vår løsning trenger du bare bruke noen få timer i måneden på å holde nettbutikken oppdatert. Etter en grundig opplæring går det svært raskt å publisere varer. Systemet er enkelt i bruk og selv dem med lite kunnskap innen data får dette til.

Rekorden tror jeg er en butikk som publiserte 300 varer på to arbeidsdager. Vi startet oppsettet av nettbutikken på fredag og lanserte på onsdagen
Roger Haugland
Retailhub

Klikk på video for å se overføring av mange varer
(video spiller i rask avspillingshastighet)

Kontakt oss

(eller kontakt oss på salg@retailhub.no  tlf: 941 943 89)

Send oss en henvendelse og vi tar kontakt for en uforpliktende prat om nettbutikk. 

De fleste synes det er nyttig med en demonstrasjon av vår løsning og mange får seg en aha-opplevelse når de ser hvor enkelt dette kan gjøres.

Selve gjennomgangen tar vi via videokonferanse/skjermdeling