A Hellum øker kundegruppen og sparer tid med Retailhub. A Hellum, Retailhub sin aller første kunde, er en stor klesbutikk lokalisert i Brandbu med produkter til herre, barn og kvinne. Et bredt produktsortiment har vært essensielt for å møte behovene til ulike kunder i nærområdet. Den tradisjonsrike butikken fyller 90 år i år, og fortsetter å være en viktig bidragsyter i lokalsamfunnet.
Fra digitalt utstillingsvindu til profitabel nettbutikk
A Hellum så egentlig etter et digitalt utstillingsvindu, ikke en fullverdig nettbutikk. Formålet var at potensielle kunder kunne se produktsortimentet digitalt før de tok turen, men pandemien skapte andre ønsker. Som følge av «lockdown-en» ønsket butikken flere ben å stå på. Etter samtaler med Retailhub ble det enighet om å utvikle utstillingsvinduet til en fullverdig nettbutikk. Slik skapte A Hellum en ekstra inntektskilde under en ellers tøff periode. A Hellum er medlem av Texcon, som er et innkjøpssamarbeid for frittstående butikker. På tross av at Texcon har en avtale med Shopify så har samarbeidet med Retailhub fungert godt.
Lav risiko, gunstige priser og frihet
I spørsmål om hvorfor valget om nettbutikkleverandør falt på Retailhub så trekker det frem tre sentrale årsaker. Først trekkes det frem hvor lav risikoen var. Under pandemien så var det en usikker tid for fysiske bedrifter, og en brukertilpasset løsning fra Retailhub var dermed perfekt. Videre var gunstige priser en annen nøkkelfaktor. Å tilby en mer rimelig løsning var essensielt for at A Hellum skulle tørre å ta steget inn i nettbutikkverden. Til slutt trekkes friheten frem. Med Retailhub kunne de tilpasse nettbutikken etter egne behov.
Forbedret kundeopplevelser og større kundegruppe
Det opprinnelige målet med nettbutikken til A Hellum var å hjelpe lokale kunder med å planlegge handleturene sine. De skulle få se nye varer og oversikt over størrelser. Slik sparte A Hellum tid gjennom at færre kunder ringte til butikken. Videre ønsket de å vise seg frem for flere kunder som ikke kjente til dem i nærliggende områder. En uforutsett fordel med nettbutikken har vært en nasjonal kundegruppe. A Hellum har tidligere slitt med å selge ut rabatterte varer, men med en nettbutikk merket de raskt engasjement fra kunder over hele landet. Dette har gitt uttelling gjennom ekstra salg og mindre restvarer.
Sparer tid med Retailhub sine funksjoner
En funksjon som brukes aktivt av A Hellum er bildeforslag. Her sparer de mye tid på at de kan finne gode produktbilder i Retailhub sin database fremfor å gjøre det på egenhånd. Videre trekkes epostvarsling på salg frem som svært gunstig, da man slipper å logge seg inn manuelt og sjekke dette. I stedet får man en epost som varsler om salg, og man kan lettere holde styr på alt som skjer i nettbutikken. Automatisk avpublisering av varer er også en funksjon som A Hellum fremhever. Denne brukes av de ansatte for å se hvor mye varer de blir utsolgt for. Et enkelt søk lar dem se hvilke varer som selger godt, i tillegg til at de enkelt kan bruke «ikke på lager»-funksjonen.
Ønsker du å lese mer om Retailhubs nettbutikkløsning? Klikk her.